En god reklamefilm oppleves ikke som reklame

Reklamefilm som begrep er i ferd med å forsvinne

I 2018 kan seerne i større grad enn tidligere velge å ignorer reklame. Med streamingtjenester som Netflix og HBO, samt opptaksmuligheter i lineær TV kan vi pause og spole oss forbi TV reklamen. De smarte algoritmene til Facebook og YouTube vekter innhold som vi tidligere har vist en interesse for. Videre nedprioriteres reklame vi ikke bryr oss om. Det påvirker måten vi må tenke på i produksjon av reklamefilm. Reklamefilm som begrep i ferd med å forsvinne, ettersom god reklame ikke lenger skal oppfattes som reklame, men konkurrere med annet innhold målgruppen vil se.

Gode historier og strategisk publisering vinner frem

En god film har liten verdi dersom ingen ser den. Riktig strategi for publisering og deling av filmer er i ferd med å bli like viktig som produksjonen i seg selv. Det krever en dypere forståelse for de underliggende faktorene som driver seernes oppmerksomhet og de stadig skiftende trendene. I AVIA har vi derfor en multidisiplinær arbeidsmetode der vi inkluderer nye teorier og roller som tradisjonelt ikke har vært en del av filmbransjen.

AVIA består av filmskapere, markedshoder og strategiske rågivere. Det setter oss i posisjon til å lage reklamefilmer som får større oppmerksomhet med markant og målbar effekt.

 
 
 

AVIA PRODUKSJON:

  • Tverrfaglig kompetanse innen film, markedsføring og strategi
  • Multidisiplinær arbeidsmetode
  • All kompetanse og utstyr samlet under ett tak
  • Kreative talenter med dedikasjon for faget
  • Skalerbar i pris og omfang

Pris på filmproduksjon? Se prisveiledning her.

 
 

Det er enkelt å komme i gang

Forarbeidet er den viktigste fasen i en filmproduksjon og vi bistår gjerne med utvikling av idé og konsept for at dere skal oppnå ønsket effekt ved bruk av film. Vi behøver ikke en ferdig idé eller et fastsatt budsjett for å komme i gang. 

Kontakt oss i dag for spørsmål, tilbud eller rådgivning:

 
DSC04695.png

Rebecca Paulina van Vuuren

Rebecca er strategisk rådgiver i AVIA og er bindeleddet mellom det kreative og strategiske arbeidet ved produksjon av reklamefilm. Dette arbeidet sikrer at gode filmer får den oppmerksomheten og spredningen de fortjener.

Kontakt Rebecca for en hyggelig samtale.

Les mer om menneskene i AVIA her.