The Twist
Tidligere i vår inviterte New York Times leserne sine til 52 steder man kan besøke virtuelt. Her ble Kistefos listet opp som eneste norske destinasjon sammen med en video vi produserte av byggeprosessen til The Twist:
The Twist er et galleri, en bro og en skulptur i seg selv. Bygget er tegnet av de danske arkitektene i BIG – Bjarke Ingels Group. Bygget har mottatt flere priser og nominasjoner, blant annet prisen for Beste Arkitektur under Leading Culture Destinations Award og blitt kåret til Årets Museum 2019 av Designboom.
Tidligere i vår presenterte Kistefos utstillingen «Come out!» som vises i The Twist. Utstillingen viser et større utvalg verk fra Christen Sveaas’ private kunstsamling. Grunnet Covid-19 er det ikke alle som får sett utstillingen, men vi har laget en film hvor man kan oppleve et utvalg av verk fra utstillingen digitalt:
Det kan være vanskelig å se for seg hvordan noe tar seg ut i en interiør-setting. Coca-Cola ønsket en leken og effektiv måte å vise potensielle kunder hvordan deres produkter kan se ut i f.eks en butikk, kafé eller bakeri.
Ved å bruke VR som løsning får kunden et realistisk inntrykk i 3D av hvordan produktet kan plasseres, noe som bidrar til at flere leverandører kan tenke seg produktene i sin butikk eller kafé. Sjekk ut filmen øverst i caset for å se litt av hva kunden ser gjennom denne lekne og visuelle opplevelsen.
Målgruppen for kampanjen var unge mellom 16 og 28 år, spesielt rettet mot gutter. Inspirert av det anerkjente konseptet «Drive 2 Survive», tok vi en kreativ tilnærming med en humoristisk vri for å engasjere og nå målgruppen på en effektiv måte. Filmene har generert betydelig positiv oppmerksomhet og har blitt sett over 3 millioner ganger bare på TikTok, med enda flere visninger på andre plattformer
Målet var å fange hvert øyeblikk gjennom en stemningsfull film og en engasjerende produksjon for sosiale medier som dokumenterte det hele. Her lagde vi også en rekke kortversjoner i ulike formater. Filmene bidro til at NFF og BAMA vant europeisk sponsorpris på ESA Awards 2024, der de utkonkurrerte både Paris Saint-Germain FC, Blast.TV, PwC og UEFA.