Produsert av AVIA
Contact us

Ung i Trafikken wanted a campaign that focuses on safe traffic among young people today. AVIA produced a campaign with humor as a tool, and the first films in the series have already been very successful on TikTok and other social channels.

Many young drivers drive recklessly, and safety is unfortunately not what is always on their mind, especially after just having passed their driving test. One third of traffic accidents resulting in death in Norway happen because drivers are on the mobile phones while driving. I 2021 almost 8 000 people were fined for using their phones behind the wheel and most of these people were young. Ung i Trafikken wanted to increase focus on this and made two campaigns with the same message - safer driving for young people. They wanted to reach a young target audience, and so we chose two themes that most young people focus on - sexual relations and social media/influencing.

«Med tillit til å utvikle innhold som fremmer et svært viktig budskap, var det mange retninger og valgmuligheter vi kunne ta. Etter kreative diskusjoner, endte vi opp med temaer som den yngre generasjonen har stort fokus på.»

  • Frida Bakke, Rådgiver i AVIA Produksjon

I den ene filmen møter vi en ung sjåfør på veien som bruker mobilen til å ta bilder av seg selv. I den andre møter vi influencere Dennis Siva og David Mokel, som begge gjør stor suksess på TikTok. Med Dennis som passasjer (og kjørelærer som ledsager), kjører David på kjørebane mens han bruker mobilen til Tinder.

«På sosiale medier i dag må man kjempe om synlighet, samtidig som det stadig blir flere og større digitale plattformer. Derfor gjelder det å tenke smart og målrettet når det gjelder innhold. Ung i Trafikken er ekstremt godt orientert når det kommer til å forstå målgruppen og hvordan treffe de best mulig. Det var utrolig spennende å jobbe med Ung i Trafikken, og vi er utrolig stolte over samarbeidet.»

  • Frida Bakke, Rådgiver i AVIA Produksjon

 

Filmene har gjort stor suksess på Ung i Trafikken’s TikTok-kanal, og på AVIA’s Facebook- og Instagram-sider. Gjennom sommeren har filmene fått over en million visninger på TikTok. På AVIA’s Facebookside har den fått nesten 250,000 visninger og per august 2022 93,000 interaksjoner i form av kommentarer, likes, visninger og delinger. Engasjementet vokser stadig, og vi ser at folk også engasjerer seg positivt i kommentarfeltet. (se photos of this further down)

Vi produserte en serie som skal spres utover året, med tanke på når statistikken øker for flest ulykker innenfor hver kategori. De første to filmene ble sluppet i juli, med temaet «se opp» – følg med på veien, ikke mobilen.

Contact us