Vi skal lage filmer som påvirker folks liv.

AVIA sin visjon er å lage filmer som påvirker menneskers liv, valg og holdninger. Vi tar denne oppgaven på alvor, og har etablert nye og utradisjonelle arbeidsmetoder for at filmene vi produserer skal ha større og mer positiv påvirkning.

 
 
AVIA-fly.jpg
 
 

En leken satsning!

AVIA er inspirert av ordet "aviation" som minner oss om de ambisiøse, kreative og litt barnslige forsøkene på tidlige flygninger. AVIA startet sin reise i 2014, og har siden blitt til 14 ansatte innenfor 11 ulike kreative fagfelt – alt fra regi, filmfotografi, post og animasjon, til tekst og strategi. I en bransje som baserer seg på stadig mer innleie og mindre variasjon i kompetansen har vi valgt å gå motsatt vei – der vi har en tverrfaglig kompetanse in-house og et økt strategisk fokus. Det gjør at de som utfører det kreative arbeidet blir bedre kjent med kundens behov og kan jobbe strategisk over en lengre periode for å sikre god effekt.  

 
 
 
 

Grundig. leken. AMBISIØS.

Vi tror lekenhet og grundighet kan leve i harmoni sammen. Det er ingen hemmelighet at de mest kreative menneskene ikke alltid er kjent for å ha den ryddigste pulten. Vi henter derfor vår inspirasjon til profesjonalitet fra andre bransjer og stiller ambisiøse krav til vår egen grundighet.

 
 
avia-modellen.png
 
 

Video har endret måten vi kommuniserer på

Tidligere var filmproduksjon forbeholdt de med store budsjetter og distribusjonsnett. Nye kanaler og flater har i dag gjort video til en sentral del av kommunikasjonen for alle bedrifter, og det har endret måten video brukes i kommunikasjon.

Omfang og pris på den enkelte produksjon har gått ned, mens antall videoer hver bedrift produserer har økt drastisk. Disse endringene gjør at det kreves en stadig større innsikt og forståelse for seernes adferd og oppmerksomhet i de ulike kanalene for å lykkes med film. 

 
 
aviaproduksjon-gruppefoto.jpg
 
 

Kan vi gjøre verden litt bedre?

Vi er få, unge og naive – men vi sitter med makten til å produsere filmer som kan nå ut til tusenvis av mennesker, og påvirke valg og holdninger. Derfor produserer vi årlig filmer på eget initiativ (og regning) for gode formål vi ønsker å løfte frem. Samtidig oppfordrer vi og engasjerer våre kunder til å legge vekt på de historiene som kan bidra til noe positivt, også utover bedriftens egen vinning. Film er et emosjonelt medium, og heldigvis er det slik at gode budskap også har en tendens til å påvirke mest.

 

Bli bedre kjent med menneskene