Motion Guidelines
Introduksjon
Dette er en oversikt over AVIA sin designprofil som viser hvordan logo, ikoner, typografi og illustrasjoner skal brukes i animert form. Siden AVIA er et selskap som produserer levende bilder, er bevegelse en sentral del av identiteten til selskapet. Denne animerte innholdspakken har som mål å gjøre elementer på nettside, i videoer og på sosiale medier mer engasjerende og på den måten fange oppmerksomheten eller veilede seeren.
Konseptet for hvordan bevegelsen i profilen skal være kaller vi “GLITCH”. Et elektronisk signal forårsaket av en kort bølge av elektrisk kraft.
Logo
AVIA sin logoanimasjon. Den blir brukt i slutten av annonser eller andre egenproduksjoner. Logen animeres inn på en effektiv og “glitchy” måte.
Palett
Det er kun fargene i denne paletten som skal brukes i AVIA sitt materiell. Vektingen av de ulike fargene må tilpasses flate/bruksområde. Den røde fargen er dominerende og bør brukes med omhu.
Fotografisk stil og tone
AVIA sin fotografiske stil har som mål å være inspirerende. Bruk gjerne utradisjonelle komposisjoner/formater. Vis mennesker i kreative prosesser. Unngå oppstilte bilder. Bruk gjerne kreativ lyssetting der mulig.
Typografi og tekstanimasjon
AVIA bruker fonten Proxima Nova. Tekstanimasjon bør som en regel kun brukes på korte tekster, overskrifter eller supringer. Fontfamilie kan installeres via denne linken: https://fonts.adobe.com/fonts/proxima-nova
Ikonpakke
AVIA har en ikonpakke som er animert. Ikonene kan brukes på nettsider, i digitale presentasjoner eller i filmmateriell som for eksempel annonser.
Verdiene våre
Ambisiøs. Leken. Grundig.
Animerte illustrasjoner
Som en del av profilen til AVIA har vi også illustrasjoner satt i bevegelse. Disse animasjonene kan brukes på nettside, i nyhetsbrev eller i digitale annonser.