Employer branding

Høsten 2020 var en presset og usikker tid for næringsliv og arbeidstakere. Hos Computas var det fortsatt vind i seilene og de hadde behov for å styrke arbeidsparken med nye, dyktige folk. Computas trenger kandidater med høy kompetanse. Utfordringen er at disse kandidatene allerede er svært ettertraktet på markedet.

Computas ønsket å nå aktuelle kandidater på et personlig nivå med en direkte appell og informasjon. Sammen utviklet vi tre videoer om Hilde, Marcus og Morten som i løpet av et minutt oppsummerer sine ambisjoner med arbeidet de gjør som ansatt i Computas. Disse videoene ble dermed et middel for å raskt formidle og skape en forståelse for hvordan en karrierehverdag er hos dem.

LVK står for Landssamanslutninga av Vasskraftkommunar og organiserer kommuner som er vertskap for vannkraftsutbygging. Organisasjonen ble stiftet i 1977 og har idag omlag 160 medlemskommuner. LVK kom til oss med et ønske om en film som ville øke kjennskap til organisasjonen.

Vi ville få frem vannkraftens historiske betydning for Norge. Dette gjorde vi ved å kombinere historiske bilder med vakre naturfoto. Vi bygget ideen rundt setningen; «Hvis du lukker øynene, hva hører du da? Du hører energi!»

Vi ønsket vi å vise hvordan energien er noe alle lytter til, og hvorfor ren energi er noe vi bør lytte ekstra godt til i fremtiden. Med vestlandets mest spektakulære natur som kulisse fortalte vi en fin og visuell historie i denne merkevarebyggende filmen for LVK.

Industri Norge og Forbundet for Ledelse og Teknikk holdt en konferanse i desember 2023 om sammenslåingen mellom dem, det var viktig for de å skape engasjement og stolthet med medlemmene sine. Derfor ønsket de en film som kunne gjøre akkurat det, og det gjorde vi. Vi reiste rundt i Norge for å fange bredden og vise essensen for alle medlemmene.

Vi har gjennomført et betydelig samarbeidsprosjekt med AVIA, og de har levert strålende. Mine forventninger var høye før samarbeidet, men de har ikke bare innfridd, de har overgått forventningene. Det var et godt samarbeid gjennom hele prosessen.
AVIA leverte en profesjonell og tidsriktig produksjon for oss. Vi verdsetter ekspertisen og samarbeidet høyt.

Gjennom en strategisk og kreativ workshop med Energi Norge kom vi frem til at vi ønsket å vise fram hvordan det elektriske skiftet allerede påvirker norsk samfunnsliv. For å illustrere dette falt valget på verdens første fullelektriske passasjerkatamaran, Future of Fjords, som er bygget i Norge og frakter turister daglig mellom Flåm og Gudvangen. Her kunne vi få fram det storslåtte landskapet og vise et fartøy som opererer med ren batteridrift.

 

Vi ønsket å vise hvordan fergen både bidrar til økonomisk vekst i turist- og båtbyggerbransjen – uten at det går på bekostning av et sårbart miljø.

AVIA fikk i oppdrag å vise Rjukan som en attraktiv destinasjon å reise til, både for Norske og utenlandske besøkende. Vi startet med et grundig forarbeid som raskt avdekket at historien om Rjukan ikke kunne fortelles slik reisemål oftest presenteres; Pent vær, sol, glade skikjørere og gode fasiliteter.

 

Rjukan har en mørk historie, som har etterlatt tydelige spor både i landskapet og i menneskene som bor der. Denne historien og sporene etter den preger opplevelsen av å være der. Gjennom denne filmen ønsket vi å formidle følelsen av Rjukan, det som gjør stedet unikt og verdt å besøke.

 

På Rjukan kan du føle historien bak “Kampen om tungtvannet” på kroppen ved å gå i sabotørenes fotspor eller besøke museet på Vemork, frikjøring på Gaustatoppen i 1883 meters høyde, kjøre Nord-Europas første to-tausbane – Krossobanen, utføre det råeste strikkhoppet i Norge fra Vemorkbrua (fra maimåned), klatre i en av de 200 islagte fossene. Du kan velge blant spennende og utfordrende aktiviteter. Les mer på Visit Rjukan.

Tidligere i vår inviterte New York Times leserne sine til 52 steder man kan besøke virtuelt. Her ble Kistefos listet opp som eneste norske destinasjon sammen med en video vi produserte av byggeprosessen til The Twist:

The Twist er et galleri, en bro og en skulptur i seg selv. Bygget er tegnet av de danske arkitektene i BIG – Bjarke Ingels Group. Bygget har mottatt flere priser og nominasjoner, blant annet prisen for Beste Arkitektur under Leading Culture Destinations Award og blitt kåret til Årets Museum 2019 av Designboom.

Tidligere i vår presenterte Kistefos utstillingen «Come out!» som vises i The Twist. Utstillingen viser et større utvalg verk fra Christen Sveaas’ private kunstsamling. Grunnet Covid-19 er det ikke alle som får sett utstillingen, men vi har laget en film hvor man kan oppleve et utvalg av verk fra utstillingen digitalt:

The Plus er den største investeringen i norsk møbelindustri på flere tiår, og fabrikken vil bli et globalt utstillingsvindu for bærekraftig og høyeffektiv produksjon. Spektakulært arkitektur, besøkssenter og 300 mål opplevelsespark vil dessuten bidra til å utvikle Magnor til en attraktiv destinasjon for besøkende fra hele verden. Slik skal Vestre inspirere flere til å ta del i det grønne skiftet.  

BTS

Til tross for at dette fantastiske bygget befinner seg i Norge, ønsket Vestre å dele det med besøkende på American Society of Landscape Architects 2023-konferansen i Minneapolis. Hvordan kunne de gi en realistisk opplevelse av The Plus til deltakerne som var fysisk til stede på konferansen?

Vi utfordret oss selv og skapte en imponerende 360-graders virtuell virkelighets tur som strakte seg over og gjennom både fabrikken og den vakre naturen rundt i Magnor.

Denne 360-graders virtuelle filmen ga rundt 6000 besøkende på konferansen i USA muligheten til å oppleve The Plus gjennom VR-briller. Filmen gjorde det mulig for Vestre å ikke bare vise frem deres banebrytende møbelfabrikk, men også dele sitt fokus på det grønne skiftet med et internasjonalt publikum, uten å være begrenset av geografiske avstander.

AVIAs ekspertise på VR ga oss trygghet gjennom hele prosessen. På tross av en stram tidsfrist, leverte AVIA raskt og hjalp oss med å ta viktige og riktige beslutninger underveis.

Vi filmet droneshots for musikkvideoen «Alone» av Alan Walker.

Fra hennes lille univers i Vinje i Telemark lager hun smykker som blir lagt merke til langt utenfor Norges grenser. Linn S. Bratland har innsett at man må spille med, og være synlig, for å henge med i den digitale utviklingen.

 

Filmens formål er å skape økt fokus på betydningen av synlighet og digital utvikling i Telemark fylke. Dette gjøres gjennom å vise en liten nisjebedrift som har lykkes godt med å være synlig og visuell.

 

Omfang: En komplett produksjon fra idé til ferdig film. Middels omfattende produksjon som inkluderer arbeid med manus, forberedelser, innspilling med drone og etterarbeid med både bilde og lyd.

Kontakt oss