The Plus – BTS video
The Plus er den største investeringen i norsk møbelindustri på flere tiår, og fabrikken vil bli et globalt utstillingsvindu for bærekraftig og høyeffektiv produksjon. Spektakulært arkitektur, besøkssenter og 300 mål opplevelsespark vil dessuten bidra til å utvikle Magnor til en attraktiv destinasjon for besøkende fra hele verden. Slik skal Vestre inspirere flere til å ta del i det grønne skiftet.
Til tross for at dette fantastiske bygget befinner seg i Norge, ønsket Vestre å dele det med besøkende på American Society of Landscape Architects 2023-konferansen i Minneapolis. Hvordan kunne de gi en realistisk opplevelse av The Plus til deltakerne som var fysisk til stede på konferansen?
Vi utfordret oss selv og skapte en imponerende 360-graders virtuell virkelighets tur som strakte seg over og gjennom både fabrikken og den vakre naturen rundt i Magnor.
Denne 360-graders virtuelle filmen ga rundt 6000 besøkende på konferansen i USA muligheten til å oppleve The Plus gjennom VR-briller. Filmen gjorde det mulig for Vestre å ikke bare vise frem deres banebrytende møbelfabrikk, men også dele sitt fokus på det grønne skiftet med et internasjonalt publikum, uten å være begrenset av geografiske avstander.
Det kan være vanskelig å se for seg hvordan noe tar seg ut i en interiør-setting. Coca-Cola ønsket en leken og effektiv måte å vise potensielle kunder hvordan deres produkter kan se ut i f.eks en butikk, kafé eller bakeri.
Ved å bruke VR som løsning får kunden et realistisk inntrykk i 3D av hvordan produktet kan plasseres, noe som bidrar til at flere leverandører kan tenke seg produktene i sin butikk eller kafé. Sjekk ut filmen øverst i caset for å se litt av hva kunden ser gjennom denne lekne og visuelle opplevelsen.