Tights.no har inngått et samarbeid med 2XU og laget en spesialutgave av deres bestselgende tights til inntekt for Leger Uten Grenser. For å nå målet om å vaksinere 100.000 barn var det behov for en film som ville synliggjøre samarbeidet, samt promotere tightsen og generere konverteringer.
Netthandelsgruppen driver flere store nettbutikker som Weightless, Comfyballs og Tights.no. Sistnevnte har høsten 2020 inngått et samarbeid med 2XU og laget en spesialutgave av deres bestselgende tights til inntekt for Leger Uten Grenser.
Kampanjen har et mål om å vaksinere 100.000 barn mot meslinger i DR Kongo, en sykdom som tok livet av 140.000 barn i 2019. Flagget på tightsen er der for å minne oss på hvor heldige vi er i Norge, og at vi sammen kan utgjøre en forskjell. For å nå målet om å vaksinere 100.000 barn var det behov for en film som ville synliggjøre samarbeidet, samt promotere tightsen og generere konverteringer.
Oppdatering fra tights.no 15.des viser at over 118.090 barn får muligheter til et bedre liv takket være mennesker som har bestilt tightsen.
Det herjer et stort meslingutbrudd i Den demokratiske republikk Kongo, et utbrudd som ifølge Leger Uten Grenser lenge har vært verdens største. Meslingviruset er et av de aller mest smittsomme virusene vi kjenner til, og som krever en høy vaksinasjonsdekning. Mer enn 7000 mennesker har dødd under dette utbruddet, hvor flertallet er barn. Kampanjen til Netthandelsgruppen fører til at 50 barn får vaksine per solgte tights.