Eika kom til oss med et mål om å skape en TikTok-video som kunne engasjere og informere unge mennesker om boliglån. De ønsket å nå ut til førstegangskjøpere på en måte som de ikke hadde lykkes med på sine nåværende plattformer.
AI-rådgiver og filmskaper Sondre, og regissør Mathias, utviklet ideen om å skape et metaverse som viser kontrasten mellom en fiktiv situasjon og virkeligheten ved bruk av kunstig intelligens. Filmen handler om en ung mann som bor i et kollektiv og foretrekker å leve mesteparten av sin hverdag i sitt eget metaverse. Gjennom VR-briller deltar han i en fiktiv middag med en vakker ung kvinne, men blir raskt avbrutt av virkeligheten i form av en irriterende romkamerat som klager over tiden han bruker og plassen han opptar.
Målet med filmen var å skape en engasjerende TikTok-video som umiddelbart fanget oppmerksomheten til målgruppen. Vi lagde en film som de unge kunne kjenne seg igjen i og som de ville se helt igjennom for å absorbere budskapet. Formålet var å effektivt presentere Eika som mer enn bare en bank, men som en pålitelig rådgiver som førstegangskjøpere kan stole på.